شنیدن نام سئو تکنیکال در برخورد اول به نظر ترسناک می رسد درواقع سئو تکنیکال روشهایی ساده جهت دسترسی و بهینه سازی وبسایت شما برای موتورهای جستجو می باشد این روشها مانند پیچ و مهره ی وبسایت شما می باشد که باید از محکم بودن انها اطمینان حاصل کنید در ادامه به معرفی ابزارهای انلاین سئوتکنیکال به شما معرفی خواهیم کرد که با رعایت و بررسی این نکات و خطاها وبسایت شما بهینه خواهد شد.

 

تست سرعت وبسایت:

هنگامی که کاربری به سایتی می رود اگر ان سایت به سرعت برای شما باز نشود ممکن است شما خسته شوید و از ان سایت خارج شوید این یک امتیاز منفی برای وبسایت موردنظر است سرعت وبسایت یک فاکتور مهم سئوتکنیکال است

 

پس باید در اولویت قرار بگیرد و ان را برای ورود کاربران بهبود بخشیم در غیر این صورت موتورهای جستجو جریمه ای برای سایت های کند در نظر می گیرند و در نتیجه باعث افت رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو می شود.

 

خوب وقت آن رسیده تا سرعت سایت را با استفاده از یک ابزار بسیار قوی سئوتکنیکال که متعلق به موتور جستجوی گوگل هست را تست کنیم ابتدا با انتخاب pagespeed به صفحه ای مشابه صفحه ی زیر می روید به راحتی ادرس وبسایت خود را وارد کنید سپس منتظر بمانید تا اطلاات مربوطه سایت شما نشان داده شود.

 

این ابزار سرعت سایت شما را برای دو پلت فرم موبایل و کامپیوتر دسکتاپ بررسی می کند و برا ی هر کدام نمره ای از ۱ تا ۱۰۰ به سایت شما می دهد و خطاهای موجود از طرف سرور ، تصاویر و کدهای جاوا و css را نمایش می دهد.

 

تست واکنشگرا بودن وبسایت:

بعد از بررسی و رفع خطاهای سرعت وبسایت حالا به مهمترین فاکتور سئوتکنیکال می رسیم که واکنشگرا بودن وبسایت ما می باشد از اوایل سال ۲۰۱۶ با افزایش فوق العاه کاربران موبایل گوگل یکی از غول های موتورهای جستجو روی واکنشگرا یا تلفن همراه پسند وبسایت ها متمرکز شد و باید سایت ما در گوشی های موبایل با ساختاری کاملا کاربرپسند به کاربر نمایش داد شود در غیر این صورت باعث افت رتبه در نتایج موبایل خواهید شد.

 

یکی از نرم افزارهای قدرتمند تحت وب که می تواند واکنشگرا و موبایل پسند بودن سایت شما را بررسی و به شما نشان دهد ابزار mobile-friendly گوگل می باشد زمانی که شما وارد صفحه مورد نظر می شوید با وارد کردن ادرس وبسایت در صورت واکنشگرا بودن همانند تصویر زیر ان را برای شما تایید می کند.

 

ساخت نقشه سایت:

از گزینه های مهم یک سئوی تکنیکال ، نقشه ی سایت است که برای بهبود معماری سایت یک نیاز است و به ربات های موتورهای جستجو کمک می کند تا بتوانند در سایت خزش کنند و اطلاعات سایت را برای ایند بهتر دریافت کنند.

 

قطعا ساخت نقشه سایت به صورت دستی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و امری وقت گیر است ابزارهای انلاینی مانند:

 

xml-sitemaps برای وبسایتهایی که قابلیت ساخت نقشه ی سایت را ندارند به طور موقت ابزاری مناسب می باشد بعد از وارد شدن به سایت این ابزارادرس سایت خود را وارد کرده و دکمه ی استارت را بزنید تا نقشه ی سایت شما ساخته شود و می توانید از ان خروجی بگیرید

 

.برای سایت های وردپرسی هم افزونه های زیادی مانند Google XML Sitemaps که تنها برای ساخت نقشه سایت می باشد و اتوماتیک این کار را انجام میدهید توجه داشته باشید ادرس نقشه سایت خود را حتما در گوگل وبمستر تولز ثبت کنید تا سریعتر اطلاعات شما ایندکس شود.

 

تشخیص محتوای تکراری:

مطمئنا اگر در زمینه ی بهینه سازی وبسایت مطالعه کرده باشید بر تشخیص محتوای تکراری در سئوتکنیکال تاکید می شود و شما نباید مقالاتی را که می نویسید کپی از جای دیگر باشد چرا که موتورهای جستجوی قدری مانند گوگل این مورد را متوجه شده و تشخیص می دهند که یک مقاله اول از کدام سایت متنشر شده و سایت کپی کننده جریمه خواهد شد و افت رتبه خواهد پیدا کرد.

 

ابزارهای شاخصی برای اینکه متوجه شویم یک وبسایت دارای محتوای تکراری است وجود دارد اما ابزار plagspotter برای شما در کل وب جستجو کرد و اگر وبسایت شما مطلب تکراری داشته باشد به شما نمایش می دهد نکته ی مهم اینه که اگر مطلبی از سایتی کپی کردید مطلب تا جای ممکن ویرایش کنیدو یا حتما لینک منبع را زیر همان مطلب قرار بدهید تا از طرف موتورهای جستجو جریمه نشوید.

 

استفاده از فایل robots.txt :

همه ی وبسایتهای موجود در فضای رقابتی نتایج موتورهای جستجو مطمئنا صفحاتی دارند که نمی خواهند موتورهای جستجو ان صفحات را شروع به خزیدن کنند و ایندکس کنند و در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند بنابراین این فاکتور مهم سئوتکنیکال را فراموش نکنید ساخت فایل robots.txt کمک شایانی به ایندکس نشدن صفحات مهم و محرمانه شما می کند تا در بایگانی موتورهای جستجو قرار نگیرند اما باید در نوشتن این فایل محتاط باشید تا به اشتباه صفحات اشتباه را غیرقابل دسترسی نکنید.

 

 


وبلاگ آموزشی تفریحی سایت ,وبسایت ,جستجو ,موتورهای ,نقشه ,سئوتکنیکال ,موتورهای جستجو ,ساخت نقشه ,نقشه سایت ,محتوای تکراری ,واکنشگرا بودن ,نتایج موتورهای جستجو ,تشخی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کتاب فروشی و نوشت افزار پیام (ارومیه) فروشگاه مجاز قطعات یدکی مدیران خودرو دانلود فیلم با لینک مستقیم لغات کلیدی زبان انگلیسی در زندگی بانک تور لحظه آخری قیمت ها روز - قیمت سکه - قیمت طلا- نرخ ارز و دلار آموزش مجازی مطالعات اجتماعی تیتر جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان سون چت | کافه گپ چت